CHEMIE

 

Týden 7.6. -11.6.2021 (prezenční výuka)

bezkyslíkaté kyseliny str. 71

výuka neproběhla

Týden 31.5. - 4.6.2021 (prezenční výuka)

(1.6.) dětský den

(4.6) procházka Brnem , TEST (8.6.) - oxidy, sulfidy, hydroxidy


Týden 24.5. - 28.5.2021 (prezenční výuka)

hydroxidy str. 68-69, DOMÁCÍ ÚKOL: dopsat zástupce hydroxidů str. 69 (vlastnosti a požití)

Opakování názvosloví, kyseliny str. 70, TEST (4.5.) - oxidy, sulfidy, hydroxidy

Týden 17.5. - 21.5.2021 (prezenční výuka)

(18.5.) Opakování - oxidy str. 64-66

(21.5) Sulfidy str.67


Týden 10.5. - 14.5.2021 (distanční výuka)

(11.5.) Nastudujte v učebnici na str. 65-66/ OXIDY a vypište si jejich výskyt, vlastnosti a použití.

(14.5.) online hodina na Meetu, TEST(21.4.) - značky prvků


Týden 3.5. - 7.5.2021 (distanční výuka)

(3.5.) Napište si do sešitu nadpis Dvouprvkové sloučeniny - halogenidy. Halogenidy jsou dvouprvkové sloučeniny halogenu (fluor, chlor, brom, jod)

2) Vypište informace o chloridu sodném na str. 63

3) Opište si tabulku ze str.62 (stačí opsat první tři sloupce)

(7.5.) online hodina na Meetu


Týden 26.4. - 30.4.2021 (distanční výuka)

(26.4.) V učebně máte odkaz na online worksheet (procvičování k testu)

(30.4.) online hodina na Meetu, ONLINE TEST- kovy str. 55- 59


Týden 19.4. - 23.4.2021 (distanční výuka)

(20.4.) Nastudujte v učebnici na str. 59/ Kovy alkalických zemin a vypište si jejich výskyt, vlastnosti a použití.

(23.4.) online hodina na Meetu


Týden 12.4. - 16.4.2021 (distanční výuka)

(13.4.) Nastudujte v učebnici na str. 58 alkalické kovy a vypište si jejich výskyt, vlastnosti a použití.

(16.4.) online hodina na Meetu


Týden 6.4. - 9.4.2021 (distanční výuka)

(6.4.) Vypracujte do sešitu opakovací otázky z učebnice na str. 60. Úkol neposílejte, zkontrolujte si ho společně.

(9.4.) online hodina na Meetu


Týden 29.3. - 31.3.2021 (distanční výuka)

(30.3.) Nastudujte v učebnici na str. 57 další kovy a vypište si jejich výskyt, vlastnosti a použití.


Týden 22.3. - 26.3.2021 (distanční výuka)

(23.3.) online hodina na Meetu

(26.3.) Z učebnice str.56 vypište informace o železu a mědi (výskyt, vlastnosti využití), zakreslete si prosím i schéma vysoké pece.


Týden 15.3. - 19.3.2021 (distanční výuka)

(16.3.) Napište si do sešitu velký nadpis KOVY a z učebnice str.55 vypište rozdělení kovů + hliník (výskyt, vlastnosti využití), TEST(18.3.) - uhlík, síra, fosfor, křemík

(18.3.) online hodina na Meetu - hodina proběhne výjimečně ve čtvrtek místo matematiky, na začátku hodiny budeme psát test :)


Týden 8.3. - 12.3.2021 (distanční výuka)

(9.3.) Vypracujte zadaný pracovní list a pošlete do Google učebny do čtvrtka do 15:00

(12.3.) online hodina na Meetu


Týden 1.3. - 5.3.2021 (distanční výuka)

(2.3.) Vypište z učebnice str. 52-53 následující informace o síře a fosforu: výskyt, vlastnosti, využití

Úkol mi neposílejte, zkontrolujeme ho na online hodině.

(5.3.) online hodina na Meetu


Týden 15.2. - 19.2.2021 (distanční výuka)

(16.2.) Vypište z učebnice str. 52 následující informace o uhlíku: výskyt, vlastnosti, využití

Úkol mi neposílejte, zkontrolujeme ho na online hodině.

(19.2.) online hodina na Meetu,  TEST - vodík, kyslík, dusík, halogeny (str.48 -51)


Týden 8.2. - 12.2.2021 (distanční výuka)

(9.2.) Vypracujte zadaný pracovní list a pošlete do Google učebny do čtvrtka do 15:00

(12.2.) online hodina na Meetu


Týden 1.2. - 5.2.2021 (distanční výuka)

(2.2.) Použijte informace z učebnice str. 51 o halogenech a vypracujte pracovní list v Google učebně

Úkol odevzdejte do Google učebny do čtvrtka do 15:00

(5.2.) online hodina na Meetu


Týden 25.1. - 28.1.2021 (distanční výuka)

(26.1.) Vypište z učebnice str. 51 následující informace o halogenech: výskyt, vlastnosti, využití

Úkol mi neposílejte, zkontrolujeme ho na online hodině.

(29.1.) pololetní prázdniny


Týden 18.1. - 22.1.2021 (distanční výuka)

(19.1.)Vypište z učebnice str. 50 informace o dusíku: výskyt, koloběh dusíku v přírodě + obrázek, vlastnosti, využití a významné sloučeniny

Vypracujte zaslaný pracovní list. Úkol mi neposílejte, zkontrolujeme ho na online hodině.

(22.1.) online hodina na Meetu


Týden 11.1. - 15.1.2021 (distanční výuka)

(12.1.)Vypište z učebnice str. 49 informace o kyslíku: výskyt, vlastnosti, výroba, využití a významné sloučeniny

(15.1.) online hodina na Meetu


Týden 4.1. - 8.1.2021 (distanční výuka)

(5.1.) Napište si do sešitu nadpis Plynné nekovy a vypište z učebnice str. 48-49 informace o vodíku: výskyt, vlastnosti, výroba, využití a významné sloučeniny

Na online hodině se vás informačně budu ptát na uvedené pojmy. Úkol mi neposílejte - všechny zápisy do sešitu budou po návratu kontrolovány a hodnoceny!

(8.1.) online hodina na Meetu


Týden 14.12. - 18.12.2020 (distanční výuka)

(15.12.) Vypracujte a odevzdejte pracovní list zaslaný do Google učebny

(18.12.) online hodina na Meetu


Týden 7.12. - 11.12.2020

(7.12.) - rozdělení chemických prvků str. 46-47, TEST (11.12.) - částice látek str. 29-37

(11.12.) - chemické reakce str. 38-41, otázky str.41


Týden 30.11. - 4.12.2020 (distanční výuka)

(30. 11.) Přečtěte si v učebnici - Ionty str. 36-37

Napište si do sešitu nadpis IONTY a vypište následující informace:

- jak vzniká kation, jaký má náboj a nakreslete schéma vzniku kationtu lithia

- jak vzniká anion, jaký má náboj a nakreslete schéma vzniku aniontu fluoru

- jaké sloučeniny se nazývají iontové sloučeniny a uveďte příklad

- zapište si typické vlastnosti iontových sloučenin

- vypracujte do sešitu otázky na str.37/1-4

Odpovědi mi neposílejte, nachystejte si je na online hodinu :)

(4.12.) Online hodina na Meetu - odkaz v učebně Chemie na Google Classroom

TEST (8.12.) schéma atomu


Týden 23.11. - 27.11.2020 (distanční výuka)

(23. 11.) Přečtěte si v učebnici - Chemická vazba str. 34-35

Vypište do sešitu následující informace:

- co je to molekula a uveď příklad

- jak vzniká chemická vazba a uveď příklad

- co je to elektronegativita a uveď příklad

- jaké známe typy chemických vazeb a uveď příklad

- co je to chemická sloučenina a uveď příklad

-co je to chemický vzorec a uveď příklad

Odpovědi mi neposílejte, nachystejte si je na online hodinu :)

(26.11.) Online hodina na Meetu - odkaz v učebně Chemie na Google Classroom

(Referát - Rozárka)


Týden 16.11. - 20.11.2020 (distanční výuka)

(16.11.) Vypracujte úkol - Nakreslete schéma atomu ( bude zadán v učebně chemie) do 18.11. do 15:00

Úkoly neposílejte do e-mailu. Úkoly odevzdávejte v rámci úkolu v učebně chemie! Úkol si všichni vyzkoušejte, obdobný úkol bude příští týden na známky!

(19.11.) Online hodina na Meetu - odkaz v učebně Chemie na Google Classroom


Týden 9.11. - 13.11.2020 (distanční výuka)

(10. 11.) Nastudujte text v učebnici na str. 29 31, napište si do sešitu nadpis ATOM a vypracujte odpovědi na následující otázky.

1) Co je to atom ?

2) Z jakých částic se atom skládá? A jaký mají tyto částice náboj?

3) Jaký je rozdíl mezi počtem protonů a počtem elektronů v atomu?

4) Má atom nějaký elektrický náboj?

5) Co se označuje jako nukleony?

6) Kde se v atomu vyskytují protony a neutrony?

7) Kde se v atomu vyskytují elektrony?

8) Co je to valenční elektronová vrstva?

Vaše odpovědi na otázky mi neposílejte, nachystejte si je na online hodinu!

(12.11.) online hodina v 9:00


Týden 2.11. - 6.11.2020 (distanční výuka)

(3.11.) v úterý od 9:00 do 18:00 bude žákům umožněn přístup do zkušebního online kvízu. Odkaz bude zaslán mailem.


(5.11.) online hodina v 9:00 referáty - Jirka (Skleníkový efekt), Francesca (Smog), Roman Marchuk (Ozon), Tony (Kyselé deště), Hanka (Vzácné plyny)

V pátek 6.11.  v čase 9:45 - 10:00 online kvíz na malé známky! (po hodině matematiky)


Týden 19.10. - 23.10.2020 (distanční výuka)

(20.10.) Online hodina

(23.10.) Nastudujte text v učebnici str. 25-27, 

Z textu vypište:

- vlastnosti vody

- druhy vod podle místa, kde se voda nachází

- druhy vod podle obsahu rozpuštěných látek

- druhy vod podle místa použití

STÁLE JSEM NEDOSTALA REFERÁTY: Jirka (Skleníkový efekt),  Lukáš (Ozon)

POKUD DO ČTVRTKA 22.10. REFERÁTY NEPOŠLETE, OHODNOTÍM VÁS ZNÁMKOU A ZADÁM NĚKOMU JINÉMU!!!


Týden 12.10. - 16.10.2020

Vzduch str.22-23

 REFERÁTY(poslat do 18.10.) -Jirka (Skleníkový efekt), Francesca (Smog), Lukáš (Ozon), 

Tony (Kyselé deště), Hanka (Vzácné plyny)

16.10. (distanční výuka)

Ve škole jsme si zapsali - složení vzduchu, význam vzduchu, znečišťovatele vzduchu, zkapalněný vzduch a jeho destilaci.

Nastudujte na str. 24/ Průmyslové využití vzduchu/ a zapište pro kyslík, dusík a vzácné plyny jejich využití do sešitu.

Dále napište nadpis VODA a proveďte zápis ze str. 25 + nakreslete obrázek - oběh vody v přírodě.

Tento týden mi nemusíte nic posílat, pouze do neděle referáty :)


Týden 5.10. - 9.10.2020

Destilace str. 18, TEST(9.10.) - úvod do chemie po str. 15

Krystalizace, Odpařování, Extrakce, Sublimace a Chromatografie str. 19-21

TEST(13.10) dělící metody str. 17-21

Týden 21.9. - 25.9.2020

Oddělování složek ze směsí str. 16-17

Filtrace str. 18-19, DOMÁCÍ ÚKOL: nakreslit a popsat do sešitu obrázek str.18/Filtrace směsi přes papírový filtr

Týden 14.9. - 18.9.2020

výstražné symboly str. 8 + směsi str. 12

třídění směsí str. 13, roztoky str. 14-16 ( hmotnostní zlomek, zředěné roztoky, koncentrované roztoky, rozpustnost látek, nasycené roztoky)

Týden 7.9. - 11.9.2020

Úvodní hodina, str. 4-6

Zjišťování vlastností látek str. 7-10

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky