CHEMIE
Týden 7.6. -11.6.2021 (prezenční výuka)
bezkyslíkaté kyseliny str. 71
výuka neproběhla
Týden 31.5. - 4.6.2021 (prezenční výuka)
(1.6.) dětský den
(4.6) procházka Brnem , TEST (8.6.) - oxidy, sulfidy, hydroxidy
Týden 24.5. - 28.5.2021 (prezenční výuka)
hydroxidy str. 68-69, DOMÁCÍ ÚKOL: dopsat zástupce hydroxidů str. 69 (vlastnosti a požití)
Opakování názvosloví, kyseliny str. 70, TEST (4.5.) - oxidy, sulfidy, hydroxidy
Týden 17.5. - 21.5.2021 (prezenční výuka)
(18.5.) Opakování - oxidy str. 64-66
(21.5) Sulfidy str.67
Týden 10.5. - 14.5.2021 (distanční výuka)
(11.5.) Nastudujte v učebnici na str. 65-66/ OXIDY a vypište si jejich výskyt, vlastnosti a použití.
(14.5.) online hodina na Meetu, TEST(21.4.) - značky prvků
Týden 3.5. - 7.5.2021 (distanční výuka)
(3.5.) Napište si do sešitu nadpis Dvouprvkové sloučeniny - halogenidy. Halogenidy jsou dvouprvkové sloučeniny halogenu (fluor, chlor, brom, jod)
2) Vypište informace o chloridu sodném na str. 63
3) Opište si tabulku ze str.62 (stačí opsat první tři sloupce)
(7.5.) online hodina na Meetu
Týden 26.4. - 30.4.2021 (distanční výuka)
(26.4.) V učebně máte odkaz na online worksheet (procvičování k testu)
(30.4.) online hodina na Meetu, ONLINE TEST- kovy str. 55- 59
Týden 19.4. - 23.4.2021 (distanční výuka)
(20.4.) Nastudujte v učebnici na str. 59/ Kovy alkalických zemin a vypište si jejich výskyt, vlastnosti a použití.
(23.4.) online hodina na Meetu
Týden 12.4. - 16.4.2021 (distanční výuka)
(13.4.) Nastudujte v učebnici na str. 58 alkalické kovy a vypište si jejich výskyt, vlastnosti a použití.
(16.4.) online hodina na Meetu
Týden 6.4. - 9.4.2021 (distanční výuka)
(6.4.) Vypracujte do sešitu opakovací otázky z učebnice na str. 60. Úkol neposílejte, zkontrolujte si ho společně.
(9.4.) online hodina na Meetu
Týden 29.3. - 31.3.2021 (distanční výuka)
(30.3.) Nastudujte v učebnici na str. 57 další kovy a vypište si jejich výskyt, vlastnosti a použití.
Týden 22.3. - 26.3.2021 (distanční výuka)
(23.3.) online hodina na Meetu
(26.3.) Z učebnice str.56 vypište informace o železu a mědi (výskyt, vlastnosti využití), zakreslete si prosím i schéma vysoké pece.
Týden 15.3. - 19.3.2021 (distanční výuka)
(16.3.) Napište si do sešitu velký nadpis KOVY a z učebnice str.55 vypište rozdělení kovů + hliník (výskyt, vlastnosti využití), TEST(18.3.) - uhlík, síra, fosfor, křemík
(18.3.) online hodina na Meetu - hodina proběhne výjimečně ve čtvrtek místo matematiky, na začátku hodiny budeme psát test :)
Týden 8.3. - 12.3.2021 (distanční výuka)
(9.3.) Vypracujte zadaný pracovní list a pošlete do Google učebny do čtvrtka do 15:00
(12.3.) online hodina na Meetu
Týden 1.3. - 5.3.2021 (distanční výuka)
(2.3.) Vypište z učebnice str. 52-53 následující informace o síře a fosforu: výskyt, vlastnosti, využití
Úkol mi neposílejte, zkontrolujeme ho na online hodině.
(5.3.) online hodina na Meetu
Týden 15.2. - 19.2.2021 (distanční výuka)
(16.2.) Vypište z učebnice str. 52 následující informace o uhlíku: výskyt, vlastnosti, využití
Úkol mi neposílejte, zkontrolujeme ho na online hodině.
(19.2.) online hodina na Meetu, TEST - vodík, kyslík, dusík, halogeny (str.48 -51)
Týden 8.2. - 12.2.2021 (distanční výuka)
(9.2.) Vypracujte zadaný pracovní list a pošlete do Google učebny do čtvrtka do 15:00
(12.2.) online hodina na Meetu
Týden 1.2. - 5.2.2021 (distanční výuka)
(2.2.) Použijte informace z učebnice str. 51 o halogenech a vypracujte pracovní list v Google učebně
Úkol odevzdejte do Google učebny do čtvrtka do 15:00
(5.2.) online hodina na Meetu
Týden 25.1. - 28.1.2021 (distanční výuka)
(26.1.) Vypište z učebnice str. 51 následující informace o halogenech: výskyt, vlastnosti, využití
Úkol mi neposílejte, zkontrolujeme ho na online hodině.
(29.1.) pololetní prázdniny
Týden 18.1. - 22.1.2021 (distanční výuka)
(19.1.)Vypište z učebnice str. 50 informace o dusíku: výskyt, koloběh dusíku v přírodě + obrázek, vlastnosti, využití a významné sloučeniny
Vypracujte zaslaný pracovní list. Úkol mi neposílejte, zkontrolujeme ho na online hodině.
(22.1.) online hodina na Meetu
Týden 11.1. - 15.1.2021 (distanční výuka)
(12.1.)Vypište z učebnice str. 49 informace o kyslíku: výskyt, vlastnosti, výroba, využití a významné sloučeniny
(15.1.) online hodina na Meetu
Týden 4.1. - 8.1.2021 (distanční výuka)
(5.1.) Napište si do sešitu nadpis Plynné nekovy a vypište z učebnice str. 48-49 informace o vodíku: výskyt, vlastnosti, výroba, využití a významné sloučeniny
Na online hodině se vás informačně budu ptát na uvedené pojmy. Úkol mi neposílejte - všechny zápisy do sešitu budou po návratu kontrolovány a hodnoceny!
(8.1.) online hodina na Meetu
Týden 14.12. - 18.12.2020 (distanční výuka)
(15.12.) Vypracujte a odevzdejte pracovní list zaslaný do Google učebny
(18.12.) online hodina na Meetu
Týden 7.12. - 11.12.2020
(7.12.) - rozdělení chemických prvků str. 46-47, TEST (11.12.) - částice látek str. 29-37
(11.12.) - chemické reakce str. 38-41, otázky str.41
Týden 30.11. - 4.12.2020 (distanční výuka)
(30. 11.) Přečtěte si v učebnici - Ionty str. 36-37
Napište si do sešitu nadpis IONTY a vypište následující informace:
- jak vzniká kation, jaký má náboj a nakreslete schéma vzniku kationtu lithia
- jak vzniká anion, jaký má náboj a nakreslete schéma vzniku aniontu fluoru
- jaké sloučeniny se nazývají iontové sloučeniny a uveďte příklad
- zapište si typické vlastnosti iontových sloučenin
- vypracujte do sešitu otázky na str.37/1-4
Odpovědi mi neposílejte, nachystejte si je na online hodinu :)
(4.12.) Online hodina na Meetu - odkaz v učebně Chemie na Google Classroom
TEST (8.12.) schéma atomu
Týden 23.11. - 27.11.2020 (distanční výuka)
(23. 11.) Přečtěte si v učebnici - Chemická vazba str. 34-35
Vypište do sešitu následující informace:
- co je to molekula a uveď příklad
- jak vzniká chemická vazba a uveď příklad
- co je to elektronegativita a uveď příklad
- jaké známe typy chemických vazeb a uveď příklad
- co je to chemická sloučenina a uveď příklad
-co je to chemický vzorec a uveď příklad
Odpovědi mi neposílejte, nachystejte si je na online hodinu :)
(26.11.) Online hodina na Meetu - odkaz v učebně Chemie na Google Classroom
(Referát - Rozárka)
Týden 16.11. - 20.11.2020 (distanční výuka)
(16.11.) Vypracujte úkol - Nakreslete schéma atomu ( bude zadán v učebně chemie) do 18.11. do 15:00
Úkoly neposílejte do e-mailu. Úkoly odevzdávejte v rámci úkolu v učebně chemie! Úkol si všichni vyzkoušejte, obdobný úkol bude příští týden na známky!
(19.11.) Online hodina na Meetu - odkaz v učebně Chemie na Google Classroom
Týden 9.11. - 13.11.2020 (distanční výuka)
(10. 11.) Nastudujte text v učebnici na str. 29 31, napište si do sešitu nadpis ATOM a vypracujte odpovědi na následující otázky.
1) Co je to atom ?
2) Z jakých částic se atom skládá? A jaký mají tyto částice náboj?
3) Jaký je rozdíl mezi počtem protonů a počtem elektronů v atomu?
4) Má atom nějaký elektrický náboj?
5) Co se označuje jako nukleony?
6) Kde se v atomu vyskytují protony a neutrony?
7) Kde se v atomu vyskytují elektrony?
8) Co je to valenční elektronová vrstva?
Vaše odpovědi na otázky mi neposílejte, nachystejte si je na online hodinu!
(12.11.) online hodina v 9:00
Týden 2.11. - 6.11.2020 (distanční výuka)
(3.11.) v úterý od 9:00 do 18:00 bude žákům umožněn přístup do zkušebního online kvízu. Odkaz bude zaslán mailem.
(5.11.) online hodina v 9:00 referáty - Jirka (Skleníkový efekt), Francesca (Smog), Roman Marchuk (Ozon), Tony (Kyselé deště), Hanka (Vzácné plyny)
V pátek 6.11. v čase 9:45 - 10:00 online kvíz na malé známky! (po hodině matematiky)
Týden 19.10. - 23.10.2020 (distanční výuka)
(20.10.) Online hodina
(23.10.) Nastudujte text v učebnici str. 25-27,
Z textu vypište:
- vlastnosti vody
- druhy vod podle místa, kde se voda nachází
- druhy vod podle obsahu rozpuštěných látek
- druhy vod podle místa použití
STÁLE JSEM NEDOSTALA REFERÁTY: Jirka (Skleníkový efekt), Lukáš (Ozon)
POKUD DO ČTVRTKA 22.10. REFERÁTY NEPOŠLETE, OHODNOTÍM VÁS ZNÁMKOU A ZADÁM NĚKOMU JINÉMU!!!
Týden 12.10. - 16.10.2020
Vzduch str.22-23
REFERÁTY(poslat do 18.10.) -Jirka (Skleníkový efekt), Francesca (Smog), Lukáš (Ozon),
Tony (Kyselé deště), Hanka (Vzácné plyny)
16.10. (distanční výuka)
Ve škole jsme si zapsali - složení vzduchu, význam vzduchu, znečišťovatele vzduchu, zkapalněný vzduch a jeho destilaci.
Nastudujte na str. 24/ Průmyslové využití vzduchu/ a zapište pro kyslík, dusík a vzácné plyny jejich využití do sešitu.
Dále napište nadpis VODA a proveďte zápis ze str. 25 + nakreslete obrázek - oběh vody v přírodě.
Tento týden mi nemusíte nic posílat, pouze do neděle referáty :)
Týden 5.10. - 9.10.2020
Destilace str. 18, TEST(9.10.) - úvod do chemie po str. 15
Krystalizace, Odpařování, Extrakce, Sublimace a Chromatografie str. 19-21
TEST(13.10) dělící metody str. 17-21
Týden 21.9. - 25.9.2020
Oddělování složek ze směsí str. 16-17
Filtrace str. 18-19, DOMÁCÍ ÚKOL: nakreslit a popsat do sešitu obrázek str.18/Filtrace směsi přes papírový filtr
Týden 14.9. - 18.9.2020
výstražné symboly str. 8 + směsi str. 12
třídění směsí str. 13, roztoky str. 14-16 ( hmotnostní zlomek, zředěné roztoky, koncentrované roztoky, rozpustnost látek, nasycené roztoky)
Týden 7.9. - 11.9.2020
Úvodní hodina, str. 4-6
Zjišťování vlastností látek str. 7-10